17 Temmuz 2010 Cumartesi

Pencere



Üstü kapalı olan bi apartman boşluğuna açılan pencerenin bulunduğu bi odam var ve tek pencerem de bu. Çok gereksiz görürdüm burasını, daha doğrusu önemsemezdim bile. Karşılıklı pencereler birbirlerine bakmakta ve bütün o 'bakan' pencereler kalın perdelerle örtülmüş vaziyette. Apartman boşluğundan herkes bihaber gibi. O kadar alışmışım ki gece zifiri bir karanlıkta uyumaya, sabah kalkınca hava açık mı kapalı mı anlamamaya.. Sanki orada bi perde vardı ve arkasında ne olduğu kimseyi ilgilendirmiyordu; ne beni, ne diğer apartman sakinlerini. Velhasıl kelam bu pencere, bildiklerimizden değildi öyle.. Orhan Veli bile demişti :

"Pencere, en iyisi pencere;
Gecen kuşları görürsün hiç olmazsa;
Dört duvarı göreceğine."


Ama ilk defa Orhan Veli'yi okurken katılmıyordum. Kuşlar yoktu burda, ara sıra müzik sesleri gelirdi, hepsi bu.

Ama bugün ne hikmetse, sadece arada havalandırmak için ve içinde ben yokken açardım, tüm gün açık tuttum. Müzik sesleri geldi ilk önce, klasik oyun havaları, sonra pop bişiler yükseldi bi yerden, sonra Guns n Roses'ın 1-2 klasik şarkısı çaldı. Rock müzik seven bir ergen var apartmanda diye düşündüm. Sonra yemek kokularını hissettim. Nohut ve taze fasulye kesinlikle geldi burnuma, ama sanki börek, çörek de pişiyordu bi yerde. Daha sonra bi-iki bağırış duydum, bi anne-kız tartışıyolardı. Kalktım sigaramı yaktım, sigara dumanını apartman boşluğu çekmeye başladı yukarı doğru. Odamı kokutmadan sigara içebileceğimi hiç hesaplamamıştım daha önce. pencereye oturdum sigarayı yarılarken kafamı dışarı çıkarıp diğer 'pencere-hayat'lara baktım. 2 tanesinden perdeler uçuşuyordu, geri kalanları kapalıydı, kalın perdeleri de çekik..

Ben niye önemsememişim burayı bilemedim, ama eğlenceli gelmeye başladı. Kalın perdelerimi çekmiyorum artık, sigaramı da burda içicem hem de kafamı dışarı uzatıp üst katlara bakarak. Bunun gibi pek çok şeyi görmezden gelmişimdir diye düşündüm sonra, farkında olmadan perdeler kapalı kalmıştır, hatta karşı pencere-hayatlar da benim kapalı yada açık tuttuğumu bilmeden, kapalı tutmaya devam etmişlerdir örneğin. Ya da tam tersi de geçerli olabilir tabi. Ordaki farklı müzikleri, yemek kokularını alamamışımdır dedim sonra.

Bunları düşünürken, sigara bitti. Nereye söndüreceğimi bilemedim. Küllüklerden birini alıp pervaza koydum. Bakarsın küllüğü görenler sigara içmeye başlar pencerelerde ve perdeler kapalı kalmaz her zaman...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder