19 Nisan 2011 Salı

deniz / liman



Böyle bi duvar yazısı gördüm sokakta yürürken, eve geri dönünce bakıcam dedim, neyin nesiymiş vs...

Önce siyasi bişiy zannettim. "Deniz" isminin özellikle seçilebileceğini düşündüm. Liman olmak, muhafazakar taraflara sığınmak gibi bi eleştiri mi yapılmış acaba? Limandan çık ve özgürlük gibi şeyleri rahatlıkla çağrıştırabilecek denize açıl !?

Sonra siyasi noktadan biraz uzaklaştım. Deniz olmak ne demek? Pek çok şey söylenebilir. Ama "deniz mi, hava mı?" diye bişiy sorulsa farklı şeyler anlatırım mesela. Sorumuz özenle seçilmiş ve "deniz yada liman" şeklinde gelmiş...

Liman olmak, beklemek sanırım. Bişiylerin olacağını hissetmek gibi bişiy. Böyle şefkatli bi anne kucağı gibi de biraz... Denizden gelecek ve karada bir cümbüş/panayır havası yaratacak olan oğlunu bekleyen anne. Ne kadar haşarı da olsa oğlu, hep bekler onu sonra da uğurlar.

Denizde olmak, maceracılık, tek olmak, güçlü olmak gibi şeyler hissettiriyo. Ama denizin bizzat kendisi olmak?

Durgun olmak, azgın sularla taşmak, diplerinde bambaşka hayatlar barındırmak, aysbergin görünmeyen yüzünü saklamak. Bence deniz, babadır. Esas niteliği görünen mavi sularından başka şeylerinin de olmasıdır. Ama hava şartları yada toplumsal etmenler diyelim ona, durgunlaştırır ya da dev dalgalar yaratmasını sağlar.

Anne ve baba, oğulları için ortaklaşa hizmet vermekte. Kimi zaman zarar vermekteler ve yarasını da beraber sarmaktalar.


Böyle şeyler düşündüm işte, yolda giderken dün...

Bu arada "deniz misin liman mı?" yazısı da, aslında bi filmin tanıtım sloganı gibi bişeymiş... Benim için filmden daha fazlası tabi.

1 yorum:

  1. ben de görmüştüm bu yazıyı da ne olduğunu kestirememiştim =)

    YanıtlaSil