21 Eylül 2010 Salı

rüya mı? o da ne?



Bu blogun bi yerlerine uzun zamandır rüya görmediğim ve gördüysem de hatırlamadığım üzerine bişiler yazdım mı bilmiyorum. Mübalağasız 7-8 aydır rüya diye herhangi bişi hatırlamıyorum. Ne biliyim Ankara'ya ilk geldiğim seneki rüya trafiğim oldukça yoğundu ve radarlar, trafik ışıkları ile doluydu hızını yavaşlatmak üzre. Bu birkaç senede bu farklılığın sebebini pek anlayamıyorum.

Biraz bilimsel olarak mevzuuyu araştırmaya çalışayım dedim. Elimdeki ilk veri uykumun çok ağır olmasının getirileri üstüne:


Sandığım aksine uykunun REM safhasından sonra kısa uyanmalar yaşayan insan daha rahat hatırlayabiliyor. Bense bi yattığımı biliyorum bi kalktığımı...

İkinci veri hayatında derin izler bırakacak olayların yaşanmaması durumu:

Yani, eskiden ne kadar derin izler taşıyan şeyler yaşadıysam bugün de aynı şeyler aşağı yukarı. Ki saçma sapan şeyler üzerine rüyalar görmüş olan bi insan olarak, pek de önemli etmen olduğunu düşünmüyorum.

Bi de şöyle bişi var: "Çocukluk çağından itibaren bastırılarak bilinçaltına itilen arzular ve korkular, rüyalar sırasında su yüzüne çıkıyor ve bu gerçeklerle yüzleşiyoruz. Ancak bu rüyaların çoğu uyanınca hatırlanmıyor ve bu nedenle önemi anlaşılmıyor."

Freud Amcam haklı olabilir ama 1 senedir mi çocukluk çağımdan itibaren bastırdığım o arzu ve korkular su yüzüne çıkmakta, buna uymadı diyip geçiyim sanki..

Bi de Crick diye bi amca var. Ters-öğrenme diye bi teorisi var. Dediğine göre rüyaların esas amacı unutmakmış, yani beyindeki gereksiz bilgilerin yok edilmesi için beyin rüya görürmüş. Bi nevi her gece kuru temizleyiciye gidermiş beynimiz...Bu manada hatırlamamanın daha iyi olduğunu söylemekte kendisi.

Durum buysa mutlu oldum. Beyin her sabah daha taze uyanıyor demek ki. Hem de bunu söyleyen Nobel ödüllü bilimadamıymış. Ama henüz bu 'ters-öğrenme' muhabbeti ispatlanamamış.

Sonuç olarak, çok da takmamak gerek sanırım bu rüya görmeme/hatırlamama muhabbetini. Ama bundan 2 sene önce nerdeyse haftada 3-4 gün rüya konusunda boş geçmezken bugün bu halde olmayı garipsiyorum. Belki de çok daha değişik nedenler vardır, ne biliyim. Ama tarihöncesi insanların rüya görüp anlam veremedikleri ve şaşırdıklarını hayal ediyorum da öyle olucam sanırım rüya gördüğüm ve hatırladığım gün..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder