16 Mart 2011 Çarşamba

sol arka cep




Buna düzen mi denir, takıntı mı yoksa alışkanlık mı bilemedim. Ama ceplerim konusunda belli bi yapılagelişim var.

Örneğin, sol ön cepte anahtarlığım ve kulaklığım durur. Sağ önde telefon vardır. Sağ arkada ise cüzdanım bulunmaktadır. Öyle ki, yakın bi yere (bakkal felan) giderken almadığım olur telefonumu mesela. Yolda durup dururken kontrol edesim gelir. Elime attığımda cebin boş olduğunu farkettiğim an; gözlerin hafif açılması, nefesin bir an kesilmesi ve "h.ssiktir" beraberinde gelir ama sonra hatırlar ve rahatlarım. Kısacası ceplerimdeki bu düzeni/takıntıyı/alışkanlığı seviyorum sevgili blog.

Ama eksik bi parça var burda, sol arka cep!

Bu cep normalde boştur. Bişeyin özel bi yeri yoktur. Ama bu boşluktan kaynaklansa gerek, bi anlık dalgınlıkla bişeyler atıveririm. Yada ceplerimdeki düzeni bozmak istemediğimden fazlalıkları oraya koyarım. Yada aceleden bişiyleri "idareten" biricik sol arka cepçiğime koyarım.

Neler çıktı cepten? Çoğunlukla sigara jelatinleri, bozuk paralar, gitar penaları, su şişesi kapakları, sakız kağıtları vs... Ama arada notlar da çıkıveriyo unutulmamak için yazılmış. Mesela geçen 20 lira çıktı, aceleyle oraya koymuşum ve unutmuşum demek ki.

Yani genelde kısa bi süreliğine orda bulunmaları için konulmuş ama sonra unutulmuş şeyler. Hüzünlüdür hepsi bence, "niye unutuldum" diye düşünüyolardır belki. Ama ben aklıma gelip de bi bakınca ve onları görünce mutlu oluyorum. Sol arka cep, sürprizler sunuyo bana, hatırlatıcım oluyo, kirli şeyleri saklamamı sağlıyo.

Diğer cepler bi düzen içindeyken, o böyle biraz "hoppa, zibidi" felan... Diğer üç cep matematikçi, kimyacı ve fizikçi iken, sol arka cep bedenci! Diğer üç cep sonbahar, kış ve ilkbaharken, o yaz! Diğer üçü oturma odası, yatak odası ve mutfakken , o salon!

Herşeye anlam katıyorum ya böyle, mesela bi kadına gitsem, "sol arka cebim" olur musun desem, ne cevap verir acaba?

2 yorum:

  1. Hele para çıkması, of nasıl bir mutluluktur o.
    Sol arka cebim olur musun muhabbetine gelince, olur bence ya. Marjinal falan. Alışılagelmişin dışında.

    YanıtlaSil
  2. ben telefonla konuşurken cebimi karıştırdığımda "eyvah telefonum yok" diye feryat ediyorum genelde. =)

    YanıtlaSil