17 Ağustos 2010 Salı

Moe'nun Vasiyeti



"The Simpsons" isimli çizgi filmi sevmeyen yok gibi sanırım. Kemal Sunal yada Sezen Aksu gibi bişi bu. Sevmeyen yok arkadaş! Ben de deli gibi severim, televizyonda denk geldiğim zaman illaki koltuğa kaykılıverip izlerim.

Amerikan toplumuna, dine, siyasete zaman zaman çok esaslı eleştiriler getirdiğini düşünürüm The Simpsons'ın.. En sevdiğim karakterler Homer ve babası olmakla beraber, Millhouse da sempati oklarımı çekmektedir..

Efenim, geçen yine Simpsons'ı seyreylemekteydim. Moe'nun(şehirdeki pub'ın/meyhanenin sahibi) etrafında dönen bi hikaye ise beni benden aldı. Dizi bunları arada yapıyor ama büyük ihtimal ben hazırlıksız yakalandım, gözlerim doldu desem inanın, saçmalama len! demeyin. Şöyle ki:


Moe eski zamanlardan birinde bir kadınla tanışır, ilişkileri başlar. Aynı dönemde Moe hırsızlık yaparak altın dolu bir çantayı ele geçirir. Kadınla beraber bi gelecek hayali kurmaktadırlar. Ancak çeşitli sebeplerden dolayı kadın Moe'yu terkeder.

Bu noktadan sonra beni hislendiren olay vücut buluyor. Moe bu terkedilişten sonra pub'ı kapatır ve içeride kendini alkole verir. Çaldığı altın paraların artık bi anlamı olmadığını düşünür. Pub'taki müzik kutusuna altın paraları birer birer atarak kadınla ikisinin şarkısını çalar haftalar boyunca. Sonra da vasiyetini hazırlar. Öldükten sonra müzik kutusunu açıp paraları almasını ister, vasiyeti bulanların..


Hikaye daha sonra çok daha absürt bi yere kaymakta tabi ki, ama bu altın paralar-kadın- müzik kutusu üçgenindeki hikayeyi büyüterek bi filmin son 30 dakkasını çok vurucu halde de çekebiliriz bence. Dramanın zirvesine varabilir, hatta gayet arabesk bi final yapabiliriz.

Sanırım eldeki malzemenin nası kullanılacağı çok önemli. Simpsons'ın yapımcıları bunu 2-3 dakkalık bi detay olarak görürken bi başkası filmi bunun üstüne çekebilir. Nerden baktığımız ve neyi-nerde kullanacağımız ve istersek vurucu, istersek ayrıntı, istersek temel direk yapabilmek mühimmiş sevgili blog, bunu da öğrenmiş, Moe'yu da daha bi sevmiş olduk...

2 yorum:

  1. Haklısın, ben de çok sevmiştim o bölümü...

    YanıtlaSil
  2. Meo'yu terk eden sevgilisinin müzik kutusunun içindeki altın paraları alırken iki gözü iki çeşme ağladığını gözümün önüne getirdim de... Bir yandan da onların şarkısı çalıyor...
    Pişmanlıklar ve en önemlisi de hiçbir şeyi geri getiremeyecek olması.. Ooov! Çok acı...

    YanıtlaSil